رزرو مسجد المنتظر مشهد

جهت رزرو با شماره تلفن 09150800045 تماس بگیرید

تاریخچه مسجد المنتظر مشهد

مسجد المنتظر یکی از مساجد مشهد است که از دیرباز تاکنون محبوبیت زیادی در بین مردم و زائران دارد. این مسجد شاخص و سرشناسی در استان خراسان و شهر مقدس مشهد دارد. آن یک یادآور خاطرات شیرین گذشته و روزهای حال مردم این شهر است.

مسجد المنتظر در بلوار سازمان آب واقع شده است. با این حال، در میان شلوغی و ازدحام خیابان‌ها، قرارگیری مناسبی دارد. این مسجد به خاطر وسعت خیابان و موقعیت فوق‌العاده خود، برای علاقه‌مندان به بازدید و عبادت آسان است. اما بسیاری از مساجد مشهد بخاطر وسعت کافی برای پارک خودرو، استقبال مردم را ندارند. اما در مسجد المنتظر، پیدا کردن جای مناسب جهت پارک خودرو آسان است. مسجد به مکانی گفته می‌شود که جایگاه عبادت و خشوع برای مؤمنان است. گرچه واژه “مسجد” در اسلام برای بنایی استفاده می‌شود که برای عبادت و سجده ساخته شده است، اما در این معنا، هر زمینی که پاک و پاکیزه باشد و برای عبادت و سجده مورد استفاده مؤمنان قرار بگیرد، می‌تواند به عنوان مسجد مؤمن قرار بگیرد.

مسجد المنتظر به دلیل موقعیت فوق‌العاده خود و وجود جای کافی برای پارک خودرو، از مساجد محبوب شهر مقدس مشهد است که همیشه شاهد بازدید زائران و علاقه‌مندان زیادی است. مسجد به مکانی گفته می‌شود که برای عبادت، خضوع و خشوع به توحید خداوند ساخته شده است. در واقع، هر زمین پاک و پاکیزه است و می‌تواند سجده‌گاه و مسجد مؤمن قرار گیرد. این البته در حالی است که واژه مسجد در مورد چهار دیواری خاصی به کار می‌رود، که برای عبادت و نماز خود مسلمانان ساخته شده‌اند.

با این حال، خیلی از مساجد برند و معروف، به علت عدم دسترسی آسان به جای پارکینگ، با مشکل روبه‌رو هستند. به عبارت دیگر، مراجعه به این مساجد برای شرکت در مراسمات مذهبی و دینی، عزیمت به تشییع جنازه و حتی اقامه نماز، برای بسیاری از افراد دشوار است.

کتابخانه مسجد المنتظر مشهد

مسجد المنتظر در بلوار سازمان آب واقع شده است و یکی از مزایای آن، وجود یک کتابخانه بزرگ و مجهز است. این کتابخانه بیش از ۱۲۰۰۰ کتاب در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، مذهبی، پزشکی و آموزشی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد و به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین کتابخانه‌های مشهد محسوب می‌شود.

کتابخانه مسجد المنتظر با محیطی ساکت و مناسب برای مطالعه، مکانی عالی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان به علوم است. تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود سر و صدا به محیط کتابخانه توسط مسئولان این مکان، در نظر گرفته شده است.

مسجد المنتظر در شهر مذهبی مشهد واقع شده و به دلیل فراوانی مساجد در این شهر، ممکن است اسامی برخی از آنها به هم شباهت داشته باشد. در بعضی مواقع، نام چندین مسجد المنتظر در مشهد به گونه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که ممکن است علاوه بر ایجاد گمراهی، باعث ناراحتی و نارضایتی برخی از مردم گردد. به همین دلیل، لازم است مسجد المنتظر بلوار سازمان آب از دو مسجد دیگر المنتظر قاسم آباد و المنتظر کوهسنگی مشهد متمایز شود.مسجد المنتظر قاسم آباد مشهد و مسجد المنتظر کوهسنگی مشهد، هر دو، علاوه بر مسجد، در زمینه مجالس ترحیم نیز فعالیت دارند و مجالس ترحیم را برگزار می‌کنند. مسجد المنتظر کوهسنگی مشهد در دو طبقه همکف و فوقانی فضایی مناسب برای برگزاری مجالس ترحیم دارد.

رزرو مسجد المنتظر مشهد

برای تماس با مسجد المنتظر مشهد و رزرو مسجد برای برگزاری مجالس ختم، می‌توانید با شماره ۰۹۱۵۰۸۰۰۰۴۵  تماس بگیرید.

در نهایت، تاکید می‌شود که هرگونه تغییر در نام مساجد یا استفاده نادرست از آن‌ها باعث مشکل و ناراحتی برای مردم و حتی گمراه شدن برخی از زائرین می‌شود؛ بنابراین در ارتباط با مسجد‌ها، دقت و احتیاط در کلام و نوشتار، حائز اهمیت است.

مسجد المنتظر مقدس، علاوه بر قدمت و اهمیت تاریخی و مذهبی خود، از دیگر ویژگی های مهم خود، نزدیکی به مسجد غدیر باباعلی در شهر مشهد، استان خراسان رضوی و مسجد غدیر باباعلی در بلوار ارشاد را داراست.

این مسجد دارای حیاط و محوطه ای بسیار بزرگ می باشد که به جهت نصب بنرهای تسلیت، از جای مناسبی برخوردار است. در عوض، اغلب مساجد معروف و مهم مشهد با مشکل کمبود فضای پارکینگ و نصب بنر تسلیت روبرو هستند. اما مسجد المنتظر مقدس، با تلاش و همت بانیان گرامی خود، این مشکل را از بین برده است.

این مسجد را می‌توان در ردیف مساجد برند مشهد همچون مسجد سجاد مشهد، مسجد قبا مشهد، مسجد توفیق مشهد، مسجد المهدی فلسطین مشهد و مساجد دیگر دانست.

ظرفیت مسجد المنتظر مشهد مقدس جهت پذیرش میهمانان چه مقدار است؟

با توجه به متراژ بالای این مسجد، ظرفیت آن در قسمت آقایان و هم در قسمت بانوان، حدود ۵۰۰ نفر است. این ظرفیت مناسب برای پذیرش میهمانان در زمان های مختلف مانند مراسمات دینی و مذهبی و همچنین نماز جماعت می باشد.

هزینه رزرو مسجد المنتظر بلوار سازمان آب چقدر است؟

هزینه این مسجد در طول سال با توجه به تصمیمات هیأت امنا برای رزرو متفاوت است. اما جهت استعلام دقیق هزینه میتوانید با کارشناسان ما در شرکت تشریفات ملکوت تماس بگیرید و اطلاعات دقیق را دریافت کنید.

آیا مسجد المنتظر مشهد در یک طبقه می باشد؟

خیر، این مسجد دو طبقه است. طبقه همکف برای آقایان و طبقه بالا برای بانوان طراحی شده است تا از تفکیک جنسیتی برخوردار باشد.

اخبار و مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *