رزرو مسجد امیرالمومنین مشهد

جهت رزرو با شماره تلفن 09150800045 تماس بگیرید

مسجد امیرالمومنین مشهد از مساجد اصلی و بسیار مهم در منطقه بلوار وکیل آباد مشهد می باشد.

این مسجد همچنین یکی از سه مسجد بزرگ و برند در منطقه وکیل آباد و بلوار معلم مشهد است. مسجد امیرالمومنین مشهد مکانی بسیار مناسب برای برگزاری مراسمات ترحیم و تعزیه برای ساکنین منطقه بلوار وکیل آباد است و همیشه اولین گزینه برای این مراسمات محسوب می شود.

این مسجد به عنوان یکی از مساجد قدیمی و با ارزش مشهد شناخته می شود، و در واقع یک پایگاه فرهنگی ریشه دار در مشهد به حساب می آید.

فلسفه وجودی مساجد صرف برگزاری نمازهای یومیه نبوده و نیست ، بلکه مسجد به عنوان پایگاه مهم اجتماع مردم مذهبی و به طور کلی شیعیان وظایف بسیار بزرگی از جمله مباحث فرهنگی و تربیتی ، مراسمات مذهبی و عزاداری ، آموزش کلام الله مجید ، تفسیر قرآن ، حضور فعال در مباحث خیریه و کمک به ایتام و … که همه این ها باید در یک مسجد به طور موازی اجرا شود.

مساجد باید به عنوان پایگاه مهم اجتماع مردم مذهبی، ضمن برگزاری نمازهای یومیه، وظایف بسیار بزرگی از جمله فرهنگ‌سازی و تربیت، برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری، آموزش کلام الله مجید، تفسیر قرآن، مشارکت فعال در خیریه و کمک به ایتام را برعهده داشته باشند. تمام این وظایف باید در یک مسجد به طور موازی به انجام برسند.

اگر مسجد عمل نکند یا در یک زمینه تمرکز بیشتری داشته باشد و وظایف دیگر را به درستی انجام ندهد، به معنی عدم امتناع از وظایف و رسالت اصلی خود به عنوان پایگاه اصلی مسلمانان است.

بیشتر مساجد که شرایط بهتری نسبت به دیگر مساجد دارند، به عنوان محل تشییع و تعزیه بیشتر استفاده می‌شوند مسجد امیرالمومنین مشهد یکی از مساجد پر مجلس و محبوب برای برگزاری مجالس ترحیم است.

این محبوبیت نقش مهمی در فرهنگ سازی دارد، زیرا برخی افراد طی یک سال به مسجد نمی‌روند، اما برای شرکت در مراسم ترحیمی برای آشنایان خود به مسجد حضور می‌یابند. بنابراین، مسجد و تمامی عوامل برگزاری مراسم ترحیم، از جمله مداح، سخنران، قاری، شرکت تشریفات ملکوت، مدیران مسجد و سایر عوامل باید در همکاری با یکدیگر، این مراسم را با هدف فرهنگ سازی و ایجاد اثری جهتی در شخصیت افرادی که شاید به دلیل ناآگاهی، ارتباط ضعیفی با مسجد و اهل بیت دارند، برگزار کنند.

مسجد امیرالمومنین مشهد با برگزاری مراسم‌های ترحیم، نقش خوبی را در این زمینه ایفا کرده است.

امکانات و کتابخانه مسجد امام سجاد مشهد

کتابخانه مسجد امیرالمومنین مشهد در قسمت تحتانی مسجد واقع گردیده است. عضویت در کتابخانه مسجد به افرادی که تمایل به مطالعه دارند، امکان می‌دهد تا به مطالعه و کسب علم بپردازند.

مسجد امیرالمومنین معلم مشهد در سه طبقه احداث گردیده است؛ طبقه زیر همکف به کتابخانه مسجد امیرالمومنین مشهد اختصاص دارد و قسمت همکف و طبقه فوقانی برای اقامه نمازهای یومیه و برگزاری مجالس ترحیم استفاده می‌شود.

طبقه همکف مخصوص آقایان و طبقه بالای همکف برای خانم‌ها تعبیه شده است.

مسجد امیرالمونین بلوار معلم در مشهد دارای صندلی‌هایی بسیار شکیل در دور تا دور مسجد می‌باشد و با توجه به بازسازی اخیر مسجد، فضای مسجد بسیار بزرگ‌تر شده و به منظور برگزاری مراسمات تعزیت، فضایی بسیار مناسب دارد.

رزرو مسجد امام سجاد مشهد

رزرو مسجد امیرالمونین معلم مشهد به صورت شبانه روزی از طریق شماره های شرکت تشریفات ملکوت ۰۹۱۵۰۸۰۰۰۴۵ امکان پذیر است و شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز تصمیم به رزرو مسجد در هر نقطه از شهر مقدس مشهد گرفتید، تنها با یک تماس با شرکت در کم ترین زمان ممکن این کار را به انجام رسانید.

مسجد امیرالمومنین مشهد مقدس در مقابل مسجد به جهت رفاه حال صاحبان مصاب و همچنین تکریم میهمانانی که از طریق چاپ بنر با ایشان ابراز همدردی می نمایند ، اقدام به نصب سازه هایی متناسب با ابعاد بنر نموده است که به راحتی میتوانید تعداد زیادی بنر تسلیت روی آن ها نصب نمائید.

از آن جایی که مشکل عدم وجود فضای کافی در مساجد مشهد برای نصب بنر وجود دارد، برخی از مساجد پس از ابلاغیه امور مساجد مبنی بر عدم نصب هرگونه بنر تسلیت داخل صحن شبستان مسجد با آن دست و پنجه نرم می کنند.

با سنجیدن جمیع جوانب مسجد امیرالمونین مشهد بلوار معلم، می توان آن را جزو برترین مساجد مشهد دانست. در مورد مساجد، از قدیم الایام تا به امروز، اهمیت داشت که مساجد دارای امکانات مناسب و ظاهری زیبا برای برگزاری مراسم ترحیم باشند. در سال های اخیر، اهمیت به جزئیات مساجد مانند آسانسور، صندلی، میز پذیرایی، نمای خارجی، طراحی داخلی زیبا، نظافت و تمیزی محیط داخلی و … بیشتر شده است. بر اساس آمار، مجموعه تشریفات شمس در مشهد بیشترین تعداد مراسم ترحیم را دارا می باشد، زیرا این مجموعه بهترین و بیشترین امکانات در مقایسه با سایر مساجد شهر را دارا است. در حالی که بعضی مساجد در طول ماه حتی یک بار هم مراسم ترحیم ندارند، مساجد دیگری در سایر نقاط شهر هر روز و حتی روزی دو جلسه مراسم تعزیت دارند.

این تفاوت در تعداد مراسم ترحیم ممکن است به دلیل موقعیت مکانی بهتر و امکانات رفاهی بیشتر در بعضی مساجد باشد، که البته باعث جذب عمومی بیشتر می شود.

مشخصات مسجد امیرالمومنین مشهد

  • نام مسجد: امیرالمومنین
  • منطقه: معلم
  • آدرس مسجد امیرالمومنین مشهد: معلم ۴۰
  • ظرفیت کل: حدودا ۵۰۰ نفر
  • تعداد صندلی قسمت آقایان ۵۰ عدد
  • تعداد صندلی قسمت بانوان ۵۰ عدد
  • آسانسور ندارد
اخبار و مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *